きじもんアメリカ KIJIMON AMERICA

アクセスカウンタ

zoom RSS タングルウッド・コンサート The Tanglewood Concert

<<   作成日時 : 2014/07/20 22:11   >>

ブログ気持玉 0 / トラックバック 0 / コメント 0

マサチューセッツ郊外のタングルウッドへお友達とボストンフィルのコンサートに行きました。まずは、会場近くで腹ごしらえ。

I went to Tanglewood for a concert of the Boston Symphony Orchestra with my friends. Tanglewood is a music venue in Massachusetts. It has been the summer home of the Boston Symphony Orchestra since 1937.
We had lunch near the venue.

画像


コンサート会場です。
The concert venue.

画像


コンサートまで時間があったので、タングルウッドの会場を見て回りました。この敷地には音楽学校の施設やホールなどがあります。ボストンフィルの指揮者だった、小澤征爾記念ホールもあります。

We still had time to the concert and walked around the venue to see their music schools or halls. There is the Seiji Ozawa Hall named after famous Japanese conductor and fomer Music Director of Boston Symphony Orchestra.

画像


画像


コンサート会場。
The concert venue.

画像


画像


私たちは屋根のあるところに座りましたが、安い芝生席もあります。
We took roofed seats and there were also open air seats.

画像


マンハッタンに戻ったらすっかり夜になりました。レンタカーを返したあと、近くのウォール街を通ったら、証券取引所がライトアップしてました。
It was quite dark when we were back to Manhattan. We walked on the Wall street after returning the car and noticed the Stock Exchange was lit up.

画像


テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

ブログ気持玉

クリックして気持ちを伝えよう!
ログインしてクリックすれば、自分のブログへのリンクが付きます。
→ログインへ
タングルウッド・コンサート The Tanglewood Concert きじもんアメリカ KIJIMON AMERICA/BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる